Saapuneet
Tällä sivulla näet kaikki sinulle saapuneet viestit. Lukemattomat viestit näkyvät korostettuna.
Aihe
Tässä kentässä näet yhdistettynä viestin aiheen ja otsikon.
Saapunut
Tämä kenttä kertoo saapuneen viestin päivämäärän.
Poista
Tämä painike siirtää viestin Poistetut-kansioon.
Uusi viesti
Täältä voit lähettää turvallisesti viestin Aktialle.
Aihe
Valitse viestiäsi parhaiten vastaava aihe. Oikein valittu aihe nopeuttaa viestin käsittelyä.
Otsikko
Tähän kenttään voit syöttää otsikon viestillesi. Kannattaa syöttää sisältöä kuvaava otsikko, sillä sen avulla löydät viestin tulevaisuudessa helposti.
Kirjoita viesti
Tähän kenttään kirjoitetaan varsinainen viesti.
Lähetä
Lähetä viesti painamalla Lähetä-painiketta.
Tallenna luonnos
Jos haluat jatkaa viestin kirjoittamista myöhemmin, voit tallentaa sen Luonnokset-kansioon painamalla Tallenna luonnos painiketta.
Palaa
Jos haluat keskeyttää viestin kirjoittamisen tallentamatta viestiä, paina Palaa-painiketta.
Lähetetyt
Tällä sivulla näet viestit, jotka olet lähettänyt.
Aihe
Tässä kentässä näet yhdistettynä viestisi aiheen ja otsikon.
Lähetetty
Tämä kenttä kertoo, koska olet lähettänyt viestin.
Poista
Tämä painike siirtää viestin Poistetut-kansioon.
Luonnokset
Tällä sivulla näet viestit, jotka olet tallettanut, mutta joita et vielä ole lähettänyt.
Aihe
Tässä kentässä näet yhdistettynä viestisi aiheen ja otsikon.
Luotu
Tämä päivämäärä kertoo, koska olet tallentanut luonnoksen.
Muokkaa
Painamalla tätä painiketta pääset jatkamaan viestin kirjoittamista.
Poista
Painiketta painamalla siirrät viestin Poistetut-kansioon.
Poistetut
Tällä sivulla näet viestit, jotka olet merkinnyt poistettavaksi. Voit itse tyhjentää tämän kansion painamalla Tyhjennä-painiketta. Poistetut viestit häviävät ajan kuluessa myös automaattisesti.
Aihe
Tässä kentässä näet yhdistettynä viestisi aiheen ja otsikon.
Lähetetty/Saapunut
Tämä kenttä kertoo ko. viestin päivämäärän. Päivämäärä on poistettujen luonnosten luontipäivä ja saapuneiden viestien lähetyspäivämäärä.
Tyhjennä
Tämä painike poistaa viestit verkkopankista pysyvästi.
Lue viesti
Tällä sivulla voit lukea saamasi tai lähettämäsi viestin ja sen liitteet.
Lähetetty/Saapunut
Viestin viimeisin päivämäärä. Jos kyseessä on lähettämäsi viesti, näet sen lähetysajankohdan, ja jos kyseessä on vastaanottamasi viesti, näet sen lähetysajankohdan.
Aihe
Tästä näet valitsemasi luokan ja sen jälkeen antamasi viestin otsikon. Tämän alla näet viestin sisällön.
Avaat liitteen klikkaamalla sen nimeä.
Poista
Tällä painikkeella voit poistaa viestin.
Vastaa
Jos haluat vastata saamaasi viestiin, paina Vastaa-painiketta.
Takaisin
Tämä linkki vie sinut takaisin kansioon, josta valitsit luettavan viestin.
Palvelut
Kortit-palvelupyynnöt
Palvelupyyntöjen alla näkyvät kaikki kolmen kuukauden aikana tehdyt palvelupyynnöt sekä niihin liittyvät yksityiskohdat.
Tyyppi
Kuvaus palvelupyynnön tyypistä esim. Minimilyhennysprosentin muutos.
Kohde
Kohde tai tuote, jota palvelupyyntö koskee.
Lisätieto
Palvelupyyntöön liittyvä tarkentava lisätieto.
Lähetetty
Päivämäärä, jolloin palvelupyyntö on lähetetty.
Tila
Palvelupyynnön tila.
Lainat-palvelupyynnöt
Palvelupyyntöjen alla näkyvät kaikki kolmen kuukauden aikana tehdyt palvelupyynnöt sekä niihin liittyvät yksityiskohdat.
Tyyppi
Kuvaus palvelupyynnön tyypistä esim. Lainan maksuerän muutospyyntö.
Kohde
Kohde tai tuote, jota palvelupyyntö koskee.
Lisätieto
Palvelupyyntöön liittyvä tarkentava lisätieto.
Lähetetty
Päivämäärä, jolloin palvelupyyntö on lähetetty.
Tila
Palvelupyynnön tila. Palvelupyynnön tila voi olla Odottaa käsittelyä, Odottaa kanssavelallisen päätöstä, Asiakas on hylännyt muutospyynnön, Pyyntöä ei ole vahvistettu ajoissa , Käsittelyssä, , Hyväksytty tai Hylätty tai . Palvelupyyntö on tilassa Odottaa kanssavelallisen päätöstä, kun odotetaan kanssavelallisen hyväksyntää muutospyyntöön. Mikäli kanssavelallinen ei ole 14 vuorokaudessa vastannut palvelupyyntöön, raukeaa palvelupyyntö. Kanssavelallinen, jolla on Aktian verkkopankkitunnukset voi hyväksyä muutospyynnön verkkopankissaan tai hän voi asioida Aktian konttorissa. Konttoriasiointia varten on syytä varata aika etukäteen. Palvelupyyntö välittyy konttoriin päätettäväksi, kun kaikki kanssavelalliset ovat siihen suostuneet. Kanssavelallinen voi hylätä palvelupyynnön, jolloin se ei tule pankin käsittelyyn. Palvelupyyntö saattaa edellyttää takaajan tai vierasvelkavakuudenantajan hyväksyntää. Pankki informoi tästä.
Asiakasvalitus
Tyyppi
Kuvaus palvelupyynnön tyypistä. Tyyppi on aina Asiakasvalitus.
Kohde
Kuvaus palvelupyyntö koskee. Kohde ilmoitetaan lomakkeella annetun tiedon perusteella. Kohde voi joko olla Henkilökohtaisia pankkiasioita tai Edustamaani yritystä.
Lisätieto
Lisätiedoissa ilmoitetaan lomakkeella annetun tiedon perusteella, onko kyseessä väärinkäytös vai asiakasvalitus.
Lähetetty
Päivämäärä, jolloin palvelupyyntö on lähetetty.
Tila
Palvelupyynnön tila. Palvelupyynnön tila voi olla Odottaa käsittelyä, Käsittelyssä tai Käsitelty. Tilan ollessa käsitelty, on Aktian asiakaspalvelu vastannut asiakasvalitukseen verkkopankkiviestillä.
Allekirjoita asiakirja
Jos olet sopinut pankkitoimihenkilön kanssa, että sinulle lähetetään asiakirja allekirjoitettavaksi verkkopankkiin, toimi näin:
Kirjaudu verkkopankkiin verkkopankkitunnuksillasi. Jos asiakirja on jo saapunut, näet
verkkopankin etusivulla ilmoituksen "Sinulla on uusi allekirjoitettava asiakirja. Lue dokumentti täällä." Klikkaa ilmoituksen vihreää linkkiä.
Allekirjoitettavat asiakirjat löydät myös Viestit
ja palvelut -välilehdeltä.
Lue kaikki allekirjoitettavaan sopimukseen liitetyt dokumentit. Jos hyväksyt sopimuksen, klikkaa "Vahvistan sopimuksen ja olen tutustunut kaikkiin siihen liitettyihin asiakirjoihin". Syötä
tämän jälkeen pyydetty turvaluku ja paina "Vahvista" -painiketta. Jos haluat hylätä sopimuksen, klikkaa "Hylkää asiakirja" ja syötä pyydetty turvaluku.
Asiakasvalitus
Henkilötiedot
Nimi
Tässä kentässä näytetään asiakkaan etu- ja sukunimi. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian Asiakaspalveluun.
Tässä kentässä näytetään asiakkaan henkilötunnus. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian Asiakaspalveluun.
Osoite
Tässä kentässä näytetään asiakkaan kotiosoite. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian Asiakaspalveluun.
Postinumero
Tässä kentässä näytetään asiakkaan kotiosoitteeseen liittyvä postinumero. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian asiakaspalveluun.
Postitoimipaikka
Tässä kentässä näytetään asiakkaan kotiosoitteen postitoimipaikka. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian Asiakaspalveluun.
Puhelin
Tässä kentässä näytetään puhelinnumero, josta asiakas on tavoitettavissa työaikana. Tarkista, että kentässä oleva puhelinnumero on oikein ja muuta sitä tarvittaessa.
Sähköpostiosoite
Täytä tähän kenttään sähköpostiosoitteesi (esim. [email protected]).
Kieli
Tässä kentässä näytetään asiakkaan kieli. Tarkista, että tieto pitää paikkansa. Mikäli tiedossa on virhe, ota yhteyttä Aktian Asiakaspalveluun.
Asiakasvalitus koskee
Valitse Henkilökohtaisia pankkiasioita, mikäli maksutapahtuma on tehty omalta tililtäsi tai muuten liittyy henkilökohtaiseen maksuliikenteeseen. Valitse Edustamaani yritystä, mikäli maksutapahtuma on tehty yrityksen tililtä tai muuten liittyy yrityksen maksuliikenteeseen. Yrityksen perustiedot avautuvat täytettäväksi valinnan jälkeen.
Asiakasvalituksen tyyppi
Valitse Asiakasvalitus, mikäli haluat antaa palautetta maksamisen palveluista. Valitse Väärinkäytös, mikäli tililtäsi on veloitettu tapahtuma ilman suostumustasi.
Saajan nimi
Ilmoita maksunsaajan nimi. Näet tiedot tilitapahtumista, joissa ko. henkilö on maksun saajana.
Saajan tilinumero
Ilmoita maksunsaajan tilinumero. Näet tiedot tilitapahtumista, joissa ko. tilinumero on maksunsaajan tilinä.
Maksajan tilinumero
Ilmoita tilinumero, jolta maksu on veloitettu. Tieto on pakollinen, mikäli kyseessä on väärinkäytös.
Maksun määrä
Ilmoita tililtä veloitetun maksun määrä. Tieto on pakollinen, mikäli kyseessä on väärinkäytös.
Päivämäärä
Ilmoita päivämäärä, jolloin maksu on veloitettu tililtä. Tieto on pakollinen, mikäli kyseessä on väärinkäytös.
Maksun arkistointitunnus
Ilmoita maksun arkistointitunnus. Arkistointitunnuksen löydät tilitapahtuman tiedoista. Tieto on pakollinen, mikäli kyseessä on väärinkäytös.
Vapaamuotoinen kuvaus asiakasvalituksesta
Kirjoita vapaamuotoinen viesti, jossa kerrot asiakasvalitukseen johtaneesta tilanteesta. Tieto on pakollinen asiakasvalitusta tehdessä.
Liite
Liitä mukaan mahdolliset asiakirjat, jotka sisältävät lisätietoa asiakasvalituksesta. Näitä voivat olla esimerkiksi sopimus tai viestinvaihto maksupalveluntarjoajan kanssa. Voit liittää yhden .pdf-, .png- tai .jpg-tiedoston. PDF-tiedosto voi olla enintään 10 -sivuinen ja kooltaan alle 5 MB.