Tunnistaudu puhelinpalvelussa Aktia ID -sovelluksella
Älypuhelimeen asennetulla Aktia ID -tunnistussovelluksella voit helposti ja turvallisesti tunnistautua myös soittaessasi Aktian puhelinpalveluihin (henkilöasiakkaiden asiakaspalvelu ja yritysasiakaspalvelu) ilman erillistä avainlukukorttia.
Seuraa puhelun aikana palvelun antamia ohjeita ja muista: älä katkaise puhelua tunnistautumisen aikana. Tutustu jo etukäteen alla olevaan kuvalliseen ohjeeseen.
Näin tunnistaudut Aktian puhelinpalveluihin
1. Soita asiakaspalveluun
Valitse kieli ja aihepiiri, jota asiasi koskee. Valitse tunnistustavaksi Aktia ID.
2. Tunnistaudu
Sinua pyydetään antamaan Aktian verkkopankin käyttäjätunnus. Kun olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi, kuuntele vahvistuskoodi. Älä katkaise puhelua. Poistu puhelunäytöstä puhelimen aloitusnäytölle ja jätä puhelu taustalle auki.
3. Siirry Aktia ID -sovellukseen
Avaa Aktia ID -sovellus painamalla sen kuvaketta näytöllä.
4. Vahvista tunnistautuminen
Tarkista, että vahvistuskoodi on oikein. Paina Vahvista ja sulje sovellus. Tunnistautuminen on valmis.
5. Siirry takaisin käynnissä olevaan puheluun
Valitse puhelimestasi käynnissä oleva puhelu selaamalla avoimia sovelluksia tai painamalla puhelukuvaketta näytöllä.
Puheluusi vastataan mahdollisimman nopeasti
Henkilöllisyytesi on varmistettu ja voit turvallisesti hoitaa asiasi asiakaspalvelijan kanssa.
Tukea sovelluksen käyttöön
- Aktia ID käyttöehdot (pdf, 505 KB)
- Yksityisyyden suoja, Aktia ID (pdf, 179 KB)