Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktian verkkopalveluissa on huoltokatko sunnuntaina 24.11. klo 5.00-14.30

Verkkopankit, tunnistuspalvelu, verkkomaksu, yritysten WS-kanava ja Aktia Mobiilipankki ovat poissa käytöstä katkon ajan.

Tunnistaudu puhelinpalvelussa Aktia ID -sovelluksella

Älypuhelimeen asennetulla Aktia ID -tunnistussovelluksella voit helposti ja turvallisesti tunnistautua myös soittaessasi Aktian puhelinpalveluihin (henkilöasiakkaiden asiakaspalvelu ja yritysasiakaspalvelu) ilman erillistä avainlukukorttia.

Seuraa puhelun aikana palvelun antamia ohjeita ja muista: älä katkaise puhelua tunnistautumisen aikana. Tutustu jo etukäteen alla olevaan kuvalliseen ohjeeseen. 

Näin tunnistaudut Aktian puhelinpalveluihin

1. Soita asiakaspalveluun

1. Soita asiakaspalveluun

Valitse kieli ja aihepiiri, jota asiasi koskee. Valitse tunnistustavaksi Aktia ID.

2. Tunnistaudu

2. Tunnistaudu

Sinua pyydetään antamaan Aktian verkkopankin käyttäjätunnus. Kun olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi, kuuntele vahvistuskoodi. Älä katkaise puhelua. Poistu puhelunäytöstä puhelimen aloitusnäytölle ja jätä puhelu taustalle auki.

3. Siirry Aktia ID -sovellukseen

3. Siirry Aktia ID -sovellukseen

Avaa Aktia ID -sovellus painamalla sen kuvaketta näytöllä.

4. Vahvista tunnistautuminen

4. Vahvista tunnistautuminen

Tarkista, että vahvistuskoodi on oikein. Paina Vahvista ja sulje sovellus. Tunnistautuminen on valmis.

5. Siirry takaisin käynnissä olevaan puheluun

5. Siirry takaisin käynnissä olevaan puheluun

Valitse puhelimestasi käynnissä oleva puhelu selaamalla avoimia sovelluksia tai painamalla puhelukuvaketta näytöllä.

Puheluusi vastataan mahdollisimman nopeasti

Puheluusi vastataan mahdollisimman nopeasti

Henkilöllisyytesi on varmistettu ja voit turvallisesti hoitaa asiasi asiakaspalvelijan kanssa.