Siirry sisältöön Siirry chattiin
Aktia ja Käärijä rohkaisevat lapsia ja nuoria ottamaan talouden haltuun

Aktia ja Käärijä rohkaisevat lapsia ja nuoria ottamaan talouden haltuun

Perjantai 19. toukokuuta 2023 Blogit ja artikkelit

Suomeen euroviisuhopeaa voittanut Käärijä eli Jere Pöyhönen ja Aktia aloittavat yhteistyön lasten ja nuorten taloustaitojen parantamiseksi. Hyvät taloustaidot ovat kansalaistaito, joka lisää yhteiskunnan tasa-arvoisuutta.

Lapsena ja nuorena hankitut rahankäytön taidot ja ymmärrys hyvän taloudenpidon merkityksestä luovat vahvan perustan koko elämän ajaksi. Käytännön taloustaidot opitaan parhaiten arkisissa tilanteissa rahan käyttöä harjoittelemalla, ja harjoittelu voi olla myös kiinnostavaa ja hauskaa.

Varainhoitajapankkina Aktia haluaa luoda vaurautta suomalaisille ja sitä kautta koko yhteiskunnalle.

– Hyvät taloustaidot ovat kansalaistaito, joka lisää yhteiskunnan tasa-arvoisuutta. Perusta oman talouden hallinnalle ja kehittämiselle luodaan lapsuudessa, sillä silloin saadut oivallukset auttavat hahmottamaan omaa suhdetta rahankäyttöön. Tavoitteellista säästämistä voi harjoitella pienestä pitäen, ja rimaa voi nostaa ikävuosien karttuessa, Aktian varainhoidon pankkipalveluiden johtaja Sam Olin sanoo.

Käärijän opastuksella taloustaidot haltuun

Käärijä on villinnyt Euroopan ja maailman Cha Cha Cha -kappaleellaan ja tehnyt samalla suomalaista musiikkihistoriaa. Esiintyvänä artistina hän tiedostaa hyvän taloudenhallinnan merkityksen.

– Olen tehnyt musiikkia pitkään, ja nyt kova työ alkaa tuottaa myös rahallista tulosta. Se mahdollistaa itselleni monia asioita, ja haluan suunnitella tarkkaan, miten toteutan vaikkapa unelmani oman asunnon ostosta, Jere ”Käärijä” Pöyhönen sanoo.

Aktian asiakkaaksi hän siirtyi, koska arvostaa omaa yhteyshenkilöä ja laadukasta henkilökohtaista neuvonantoa.

– Meillä jokaisella on vahvuutemme ja tarvitsemme toinen toisiamme. Itse haluan saada neuvoja heiltä, jotka osaavat talousasiat minua paremmin. Olen innoissani, että saan toimia hyvänä esimerkkinä lapsille ja nuorille ja tarjota heille uusia ideoita ja vaikka hyvä taloudenpito on tärkeää, siinä ohessa pitää myös uskaltaa tavoitella unelmiaan ja tavoitteitaan, juuri sellaisena kuin on, Pöyhönen muistuttaa.

Aktia ja Käärijä yhdistävät voimansa tuodakseen taloustaidot luontevaksi osaksi lasten ja nuorten elämää.

– On hienoa saada Käärijästä meille kasvot nuorten suuntaan. Muun muassa sosiaalisessa mediassa toteutettava kampanja antaa konkreettisia ideoita ja esimerkkejä ja tavoittaa hyvin kohderyhmänsä. Ja mikä hauskinta, meillä on jo valmiiksi samanlaiset brändivärit, Aktian kumppanuuksista vastaava johtaja Anna Holtari toteaa.

Tule sinäkin Aktian asiakkaaksi, varaa aika etätapaamiseen tästä.

Varaa etätapaaminen