Gå vidare till innehållet Gå vidare till chatten
Det är serviceavbrott i Aktias nätbank söndag 24.11 kl. 5.00-14.30

Nätbanker, identifieringstjänsten, nätbetalning, förtagens WS-kanal och Aktia Mobilbanken är ur bruk under avbrottet.

Skötsel av betalningsrörelse

Skötsel av betalningsrörelse

Nätbanken för företag

Nätbanken för företag är ett verktyg för snabb och effektiv skötsel av företagets dagliga bankärenden. Tjänsten består av bas- och tilläggstjänster enligt ditt företags behov och önskemål.

Bastjänster

  • Konton (kontots grunduppgifter, kontotransaktioner och kontoutdrag PDF)
  • Betala (hemlandet och utlandet, med undantag av överföringar från valutakonton)
  • Meddelanden och tjänster (meddelanden och servicebegäranden till banken)

Tilläggstjänster

  • Finansiering (bläddring av finansieringsprodukter - lån, avbetalning, leasing)
  • Spara och Placera (bläddring av spar- och placeringsprodukter och handel med dem)
  • Fakturor (fakturering - pappers-, PDF- och nätfakturering, kund- och produktregister)
  • Försäkringar (sammandrag av försäkringar, personförsäkringar och försäkringssparande)
  • Materialöverföringar (hämtning - kontoutdrag, ankommande referensbetalningar, ankommande nätfakturering) och sändning (avgående betalningsmaterial och avgående nätfakturering)

Tilläggsbekräftelse av nätbanksbetalning med sms

I samband med inloggningen i nätbanken samt vid vissa betalningar som görs i nätbanken används en tilläggsbekräftelse som skickas via sms. Vänligen se till att ditt mobilnummer som syns i nätbanken är rätt. Du kan kontrollera numret under Egna uppgifter – Inställningar. 

Du har inte fått något sms?
Kontrollera först att ditt mobilnummer är tidsenligt. Du ser mobilnumret som vi har i våra uppgifter när du bekräftar en åtgärd eller i nätbanken under Egna uppgifter och Inställningar -Mobilnummer. Du kan uppdatera ditt telefonnummer genom att skicka oss ett meddelande via mobilbanken eller nätbanken. Om ditt mobilnummer är rätt kan det vara ett tillfälligt dröjsmål i sändningen av sms. Vi rekommenderar att kontrollera funktionen på nytt och om du fortfarande inte har fått något meddelande, att vänta ungefär en halv timme och försöka igen.

Får du ett felmeddelande när du matar in koden?
Kontrollera att du matat in rätt kod. Det finns två slags bekräftelsekoder; antingen fem siffror eller en bokstav, ett streck och sex siffror (då matar du in endast siffrorna som bekräftelsekod). Om du matat in rätt kod och fortfarande får ett felmeddelande rekommenderar vi att beställa en ny kod och försöka på nytt. Du får en ny kod genom att lämna funktionen som ska bekräftas och sedan återvända till exempel genom att besöka framsidan i nätbanken. Efter detta kan du återvända till att bekräfta betalningar.